tisdag 26 januari 2010

Ring, Ring

Idag låg jag och snoozade riktigt länge i sängen så det är tur att man har en sån underbar SD som väcker en ordentligt =P va ett givande samtal som gav mig det där lilla extra som fick mig att ringa. så det va bara att ta upp telefonen, och den va tung kan jag lova. Men verkade inte vara mig dag idag helt enkelt.

så det va bara att börja ringa och försöka boka klasser


Ring, Ring. Tittar man på hennes kjol står det "sorry wrong number" och så har jag verkligen känt idag


Många som inte svarade när jag ringde så det va bara att fortsätta. sen pratade jag med en tjej och det första som hon halvt skrek ut när jag nämde MK va "nej det funkar inte för mig så det vill jag absolut inte prova" min första tanke va "gammal konsult?" men det va ju bara att låta trevlig och ringa vidare. men jag har svårt att förstå att inte produkterna skulle passa en viss person? Det finns en del hudtyper men med MK kan man ju verkligen skräddarsy så alla får rätt. Så jag har svårt att tro på folk som säger att produkterna inte funkar för jag är omgiven av folk där produkterna funkar. men antagligen har dom fått fel produkter, inte använt dom som dom ska eller slutat med en gång dom börjat få finnar när huden börjar renas. För mig blev min hud skitjobbig första tiden. Jag fick plitor och finnar och massa konstigt som jag aldrig brukar ha men jag litade på att det fixar sig och nu känns min hud jättebra =)

så jag ringde vidare och fick ett till konstigt samtal. en av mina gäster hade skrivit upp en kvinna som rekomendation som bodde i skåne? snacka om att jag blev förvirrad. visst att jag kan åka en bit, men till skåne? :S fattade nada.

fortsätter ringa men känner att jag börjar tappa orken, va är det med folk idag? ringer till en kvinna och berättat att X gett bort en konstnadsfri hudvårdsrådgivning men denna personen hade ingen aning vem X va och jag fattade verkligen nada. jag försökte förklara vem personen var och sa vart hon bodde men X hade verkligen ingen anning så hon va lika förvirrad som jag var.

Gjorde en ombokning som gick bra tack och lov för det och där hade jag lust att bara lägga ner när jag ändå var på "topp" men tänkte att jag kör ett samtal till så får jag det gjort. har nämligen massa namn som jag inte ringt och skäms verkligen över det. hittat namn från september som jag inte ringt.

Men ringde ett till samtal till en tjej som gärna ville ha hudvårdsklass men hon kunde inte prata nu för hon skulle ha lektion men jag kunde ringa henne när hon slutat kl 16. ringer klockan 16, blir klickad. och jag bara "jaha, aja hon kanske tryckte fel det kan hända" försöker sen halv 5 blir klickad igen så jag börjar ju förstå att hon kanske inte vill prata med mig men jag tänkte "äh, hon är kanske upptagen" sen ringde jag en gång till och hon klickade mig. Jag förstår mig verkligen inte på folk? blir helt förvirrad.

Sen ringde jag min gäst som kommer imon så blev väldigt tacksam att det inte var något strul där så det ska bli skoj att träffa henne imon =)

Mitt sista samtal gick till en kvinna som jag tackade för hudvårdsklassen och jag frågade hur det gick med produkterna men hon hade inte märkt någon skillnad så jag frågade lite mer. då berättar hon att hon bara använder fukten och inte rengöringen, jag fattar noll. och förklarar för henne att hon behöver den för att kunna få det resultatet som hon ville uppnå, men hon har ingen förklaring till varför hon inte använder rengöringen utan det hon säger är att hon inte behöver rengöra ansiktet eftersom hon inte har finnar eller något. så jag förklarar varför man använder den morgon och kväll och berättar att rengöringen och fukten arbetar tillsammans och ber henne att ställa rengöringen synlig så hon inte ska "glömma" den. Alltså seriöst.


Slutar ringa sen och känner mig helt slut i huvudet och det snurrar massa frågetecken i huvudet. så börjar vika tvätt och sätta på en ny tvätt och ställer mig sen och diskar och självklart ringer det då. drar av mig diskhandskarna och svarar och det är en av dom som jag ringt under dagen men inte fått tag i. så hon pressenterar sig och jag presenterar mig och flyger in i arbetsrummet för att hitta vem som han skrivit henne som rekomendation och letar frebrilt efter det och hittar det inte så jag säger som det är, att det är totalt kaos på mitt skrivbord och att jag precis stod och diskade. Men hon va så trevlig så och jag berättat om hudvårdsklass och hon frågar frågor. och säger "men självklart att jag vill ha det! varför skulle man inte vilja skämma bort sig själv lite" och jag bara tänker "tack gode gud, en vettig människa" så hon va super duper trevlig och höjde verkligen mitt mående så idag fick jag 1 ombokad klass och en ny bokad klass så det är iaf skönt =) haft en riktigt jobbig ringdag idag, som ni kanske förstår ;)


så har varit totalt förvirrad idag, fattar inte hur jag fått tag i alla dessa människor på en och samma dag? har verkligen varit totalförvirrad idag. helt sinnes.

3 kommentarer:

  1. Vill bara skicka dej världens största kraaaaaaaam! Du är fantastisk! // Katti :) <3

    SvaraRadera
  2. Nä fy va skralt o tomt det e här då... Nu får du allt skärpa dej och börja skriva lite mer...

    Jag har länkat till dej i min blogg också för flera har efterlyst om bloggar till andra som jobbar med samma sak som vi. :)
    Gäller för dej att börja blogga med andra ord före det inte bara jag som läser... ;)
    Vi vill läsa om hur det går för dej!

    Kram från din lilla SD

    SvaraRadera
  3. Välkommen i den rosa bubblan! Det händer nån gång då ö då, att folk skriver upp en granne el nån som de är avlägset släkt med etc, etc.
    Jag säger bara ; du får grunna på det. vi sätter upp en tid den.....osv
    Hon kan ju gå på hudvårdsklass ändå!
    Kram

    SvaraRadera