söndag 10 januari 2010

Stackars min sambo inatt som fick stå ut med att ha mig liggandes bakom honom och hela tiden väckt honom med mitt prat. väckte honom stup i kvarten men kunde verkligen inte somna. försökte somna med min söta Hello Kitty sovmask (som jag fick på jul) på mig men inte ens det kunde hålla mina ögon stängda.



Så va rätt trött när jag vaknade men fixade iordning mig för att åka till Trollhättan. kollade noga på kartan så jag visste vart jag skulle köra. Hann inte ens sätta mig i bilen innan jag hörde magen börja kurra så det blev att åka in på shell och köpa onyttigt. ajja bajja. men blir svimfärdig om jag ska köra 1½ timme annars. Framför mig hade jag folk som väldigt gärna ville ligga i 60 på 70vägar och 80 på 100vägar. fattar inte hur folk får sina körkort. Kommer iaf fram till Trollhättan och självklart försent tack vare bilarna framför mig. Trots min uskrivna karta hamnar jag fel och får en väg beskrivning av värdinnans sambo då helt plötsligt en lampa tänds på displayen i bilen. Inte bra, inte bra. men hade inte långt kvar att köra så kom iaf fram.
Jag borde inte ha långa uppehåll med mina klasser är en sak som är säker. fick massa frågor och kände att svaren inte alls va lika säkra som dom vart innan. sen missade jag minst 2 saker att göra under besöket. Typiskt. Men skönt att varit ute =)

Sen går jag tillbaka till bilen och hoppas att lampan inte ska lysa men sån tur kan man inte ha, den lyser klart och tydligt så fram med instruktionsboken och läsa. Underbart, motorfel. perfekt när det inte ens är ens egna bil man kör utan pappas. så tänkte "japp, då lyckades jag förstöra pappas bil idag dessutom" så ringer pappa och vi kommer överens om att jag åtminstone måste hem så jag får köra bilen försiktigt. men först måste jag fylla på med spolarvätska för det va helt slut. Så in på macken bland alla gubbarna och får stå i kö i 15 min innan det blir min tur. så ut i kylan igen för att fylla på. Då ska man bara hitta knappen så man öppnar motorhuven, blir att ringa pappa som en inkompetent idiot men det är upptaget och jag fryser fötterna av mig så ringer hysterisk till syrran som får lämna över pappa. Borde kanske hittat knappen själv men i med spolarvätska och sen det spännande med att hitta tillbaka. Gick rätt bra att lokalisera sig tillbaka. Under vägen hittade jag massa ställen som jag skulle vilja bo på desutom så nu blir det verkligen att jobba gärnet om jag vill skaffa villa ;)

Va så sjukt trött sen när jag kom hem till mina föräldrar. då va det tydligen något fel på min bil, bromsljuset där bak är trasigt och jag ska besikta den på tisdag. dessutom ligger larmet och stör som gör att bilen inte alltid startar och man får vänta 2-15 min innan bilen startar igen. bilar är inte min grej. gillar att köra men lyckas alltid få massa fel. Tror nog inte min pappa kommer vilja byta bil med mig igen på ett tag =P

så nu ligger jag här med min underbara sambo i sängen med en släng av dåligt samvete. borde varit med under telefonkonferansen och tagit del av allt det bra som sägs men av olika själ valde jag att hoppa över det. så nu blir det verkligen att ta i med hårhanskarna och jobba som en tok.

Kan iaf inte påstå att det inte händer saker i mitt liv =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar