måndag 25 januari 2010

Jag har lurat mig själv för många gånger nu

Usch, vad jag är lat och otacksam egentligen. jag har världens bästa jobb ändå lyckas jag kommer med massa undanflykter till att göra det som ska göras, nämligen mitt jobb. i mitt jobb ingår att ringa och boka klasser, föranalyser, uppföljningar. men just nu känns det som att jag tappar allt. jag har ett jobb som man inte behöver lägga 40 timmar i veckan jag kan själv välja hur mycket jag vill lägga men just nu har jag riktigt dålig diciplin på mig själv.

Blev riktigt glad när jag läste unitmailet från katti. Känns alltid roligt att vara med, och som sagt har bara en till kvar till röda jackan. önskar att jag kunde få in det ordentligt i mitt huvud så jag satte igång och jobbade ordentligt. behöver antagligen tanka. Blä.

nej, inget roligt eller peppande inlägg idag utan jag har en svacka. snurrar lite i känslohjulet nu. Hoppas verkligen jag sätter mig ner och ringer det som jag ska ringa imon. Idag la jag fram alla saker, laddade mobilen, la fram almanackan och jag satte mig och började läsa mina gamla anteckningar för jag kände att jag behövde lite mer underlag för att lyckas boka, vilket sjuk dålig lögn. jag viste ju det själv att det bara var en undanflykt så jag sa till mig själv "Emma, du kan redan det här" jag vet ju att jag kan boka klasser när jag ringer men idag lyckades jag inte övertala mig själv =(

Så just nu undrar jag vad jag håller på med, jag skulle aldrig anställa mig själv.

skärpning tack!



någon som kan skruva upp mig tack?

1 kommentar:

  1. Jag kan skruva upp dej! ;)
    In fact så är jag GRYM på det! :D

    Ibland är det svårt... man kommer inte igång. Det finns massa motstånd i kroppen, men banka inte på dej själv för det! Det gör ingenting. Vi gör alla det bästa vi kan just då.
    Du gör ditt bästa just nu.

    Ibland är vi rädda för framgången. Man tror att man inte är värd den. För just när man är på topp, som du är nu... du har fått in två konsulter och är på väg in i nästa fas - den röda jackan, så blir du rädd. "Förtjänar jag det här? Vad händer nu då? Kan jag det här...? Tänk om jag gör nått fel." Du blir nedstämd när du egentilgen ska vara på toppenhumör.
    Det kallas RÄDSLA.
    I have been there SO MANY TIMES. "Hjälp! Nu är jag rödjacka... hur kan det komma sej? Jag kan ju inte alls detta... Å hjälp! 5 i mitt team! Vad hände? DIQ??? JAG? Det kommer inte att funka... jag kommer att misslyckas. KRÄK! Jag måste gå och spy! Jag är Sales Director! Vilken bluff! Det e ju ett skämt! Snart kommer alla på att jag bara leker ledare och så kommer alla att skratta åt mej och säga att jag nog borde gå hem och lägga mej..."

    Det är normalt baby. :) Och det kommer att följa dej hela vägen upp. Tyvärr. Uppmuntrande värre va? ;) Hahah!
    Jag tycker att det är fantastiskt! Du tar din roll och ditt arbete på största allvar. En bra egenskap och väldigt behövlig när du är Sales Director och ska coacha och leda ett team.
    Du gör det bra. Du är helt enkelt bäst.

    Försök att inte tänka så mycket... Det är mitt tips, från en C person - som analyserar sönder allt - till en annan C person. :D Hahah.

    Att hålla klasser skapar självkänsla. Håll så många klasser du bara kan. Där får du pengarna, nya teammedlemmar, erfarenhet, lärdom, vana, människokännedom - ALLT. Klasserna är A och O. Tänk inte på NÅTT annat mer än att hålla så många klasser som möjligt. Ju fler klasser desto snabbare går du framåt, glöm allt annat. Klasser, klasser, klasser = Allt du vill ha och lite till. :)

    Yes Emma! You can do it!
    Boka, håll klasser, boka, håll klasser... Mycket enkelt. :)

    "Nu kör vi!"
    Love från din SD :)

    SvaraRadera