måndag 18 januari 2010

Booom baby!

Jag är grym! helt enkelt grym! jag känner faktiskt att jag börjar bli duktig på mitt jobb. känns som jag är bättre nu än innan på att ta kontakt med folk. Att börja med MK är bland det bästa jag gjort. snart har det gått 5 månader och jag känner mig mycket mer positiv, har lättare att prata med främmande människor; både IRL och i telefon. Jag känner mig starkare och jag tar inte ett nej lika hårt. det är inte mig dom säger nej till, dom missar helt enkelt bara att ha en skön hudvårdsklass eller få ett sjukt grymt jobb.

Jag känner att jobba 40 timmar i veckan på ett jobb som man får dåligt betalt för och inte alltid känner att gå till det är inte min grej. När man va liten så fanns det inte i ens värld att orka jobba 40h/ veckan. det finns fortfarande inte för mig. Drömde om att bli artist när jag va liten för dom tjänar ju skitbra, men fanns dock ett stort problem, har ingen riktig talang så jag förstod rätt snabbt att min dröm skulle skita sig. Men nu har jag ett jobb där man inte behöver jobba 9-17 varje dag. Utan att man själv väljer när man jobbar.

Nu blir det att jobba på ordentligt. jag ska ha min röda jacka! är väldigt orolig just nu bara för alla mina klasser denna veckan har blivit avbokade så har inte ett skit helt enkelt denna veckan. Men på torsdag ska jag skriva in en ny konsult, bangar hon ut nu stryper jag henne. Har alltid tyckt att hon skulle passa perfekt som konsult. hon va en av mina vänner som var med på min absolut första hudvårdklass och redan då blev hon såld men fick inte in henne men nu äntligen har hon tagit sitt förnuft till fånga. så på torsdag ska vi ses och får hon kalla fötter kastar jag in henne. hon kommer bli så grym! =) åååh, va roligt att få henne i våran unit =) sen får jag ju skaffa min egna unit ;)



Har ringt lite samtal idag, dock inga nya bokningar men jag har ringt pratat med mina kunder som jag träffade förra veckan, tackat värdinnor och deras gäster och pratat med 2 tjejer som är lite intresserade av att börja. fatta, den röda jackan kan bli min snart. och hinner jag in med min kompis och 2 till så får jag röda jackan och jag är med i red hot =D kom igen Emma! Du klarar detta!!! Pepp, Pepp, Pepp!! En av dom kommer på möte denna onsdag och den andra kunde nästa onsdag. Sen kan dom självklart ändra sig det är ju inte så ovanligt men då tar man det med en klackspart. Misslyckas jag så misslyckas jag då är det bara fortsätta köra. egentligen spelar det ingen roll om man lyckas eller misslyckas, får köra samma tempo hela tiden. dvs att jag måste öka mitt tempo ;) Men just nu spelar det ingen roll om jag vinner eller inte. Jag är redan en vinnare, jag vågade ta chansen till ett nytt jobb, en ny möjlighet. Jag vågade, det gör mig till en vinnare. Jag går emot mina rädslor, det gör mig till den modiga. Jag KAN. Jag är duktig. Jag är Grym!




Säger som min underbara SD, Nu kör vi, YES!

1 kommentar:

  1. Skriv mer! :)Det e så roligt att läsa! You can do it! Nu kör vi Emma! jeeej.

    SvaraRadera